Dobrý deň, chcela by som sa informovať o tom, čo mám robiť v mojej situácii. Bola som nedávno kontaktovaná inkasým centrom, ktoré mi oznámilo, že mám dlh voči Sociálnej poisťovni vo výške 114 eur. Tento dlh vznikol v období, kedy som bola živnostníčkou. Minulý rok som uhradila všetky svoje záväzky a podľa mojich informácií som nemala žiadne dlžoby. Avšak nedávno som dostala list, v ktorom sa uvádza suma 114 eur. Po konzultácii s právnikom mi bolo vysvetlené, že ide o nedoplatky voči Sociálnej poisťovni, ktoré som v minulosti neuhradila. Upozornil ma, že tých 114 eur by som mala uhradiť inkasnému centru, aby sa vyhli ďalším problémom. Pokiaľ dlh neuradím, inkasné centrum môže podať návrh na exekúciu a moje dlhy budú potom sťahované z môjho platu alebo iným spôsobom. Prosím Vás o radu, ako mám postupovať v tejto situácii. Aktuálne si všetky platby riešim priamo so Sociálnou poisťovňou. Ďakujem.
Dobrý deň,
odporúčal by som kontaktovať priamo Sociálnu poisťovňu a informovať sa, z akého právneho titulu od Vás túto sumu žiadajú, ako máte postupovať a či máte túto sumu skutočne zaplatiť tejto spoločnosti alebo priamo Sociálnej poisťovni. Ak si nebudete istá poraďte sa s advokátom, ktorý si Vaše doklady preštuduje a odporučí Vám, čo robiť.
Dobrý deň, v 02/2023 som si vzala pôžičku od nebankovej spoločnosti vo výške 450 €. K dnešnému dňu vzrástla výška úveru na 563 €, a to napriek tomu, že namiesto úhrady celej mesačnej sumy som kvôli nedostatku financií platila iba mesačný "poplatok za predĺženie". Dotyčná spoločnosť mi teraz vyhovára, že musím uhradiť celú sumu 563 €, alebo zaplatiť znova poplatok vo výške 126 €. Viete mi poradiť, ako ďalej postupovať? Ďakujem za informácie.
Dobrý deň, vo vyššie uvedenej veci uvádzame, že sme názoru, že predmetná podmienka je v rozpore s ust. Obč. zákonníka o spotrebiteľských zmluvách a považuje sa za neprijateľnú zmluvnú podmienku.
Vo veci odporúčam poslať zmluvu o pôžičke na Komisiu pre posudzovanie podmienok spotreb. zmlúv na Ministerstvo spravodlivosti SK, pričom treba poslať len kópiu zmluvy o pôžičke vrátane kópií dokladov vo veci, prípadne kontaktovať nejaké spotrebiteľské združenie, prípadne Centrum právnej pomoci vo vašom okrese na podanie žaloby na súd o určenie neplatnosti zmluvy o pôžičke a vrátanie bezdôvodného obohatenia zo strany nebankovej spoločnosti v zmysle ust. zákonov o ochrane spotrebiteľa.
Nateraz neodporúčam uhradzovať žiadny poplatok za predĺženie zmluvy o pôžičke a ani neuhradzovať sumu 563 €.
Dobrý deň, volali mi zo spoločnosti ohľadom môjho dlhu, no nepovedali mi, kde mám dlh, ani aký veľký je. Nevie, čo mám teraz robiť. Ďakujem za odpoveď.
Dobrý deň, ak by Vás opätovne kontaktovali telefonicky, oznámte im, že ak od Vás niečo požadujú, aby Vám to oznámili písomne doporučeným listom aj s podkladmi. Vy sám im žiadne osobné údaje neoznamujte /meno, bydlisko/. Je to vec spoločnosti, keď Vás kontaktuje.
V prípade problémov kontataktujte našu advokátsku kanceláriu.
Prosím o radu, komu mám adresovať moju otázku, aby si spoločnosť preverila, komu zasiela upozornenia. Každodenné automatické hovory na moje telefónne číslo (.........) a SMS upozornenia, ktoré pokladajú za omyl, som už viackrát oznámila. Mená, ktoré urgujú (...) - /mená máme k dispozícii/ - neviem. Je možné, aby ste to preverili, alebo zariadili, aby prestali chodiť upomienky na môj telefón? Moje meno je A.K. a čestne prehlasujem, že nemám žiadny záväzok s nebankovou spoločnosťou. Prosím, preverte, komu a kto poskytol moje telefónne číslo. Rada by som vedela, ako sa stalo, že majú nesprávne údaje a otravujú ma už viac ako dva mesiace. Ďakujem. Som si istá, že niekto má správne údaje o spomínaných ľuďoch.
Dobrý deň,
nie je v našej kompetencii, aby sme uvedenej spoločnosti písali vo Vašom mene. Odporúčame Vám, aby ste spoločnosti oznámili ak Vás budú kontaktovať telefonicky, aby ste im oznámili, že pokiaľ majú voči Vašej osobe nejaké požiadavky, aby Vám ich zaslali písomne dopor. listom a súčasne, že pokiaľ Vás budú obťažovať so svojimi telefonátmi naďalej, vec oznámite Slov. obchodnej inšpekcii (SMS spoločnosti si uschovajte).
Podnet na Slov. obchodnú inšpekciu treba podať podľa sídla spoločnosti.

JUDr. Milan Ficek
Advokát, zakladateľ advokátskej kancelárie Ficek & Partners
JUDr. Milan Ficek pôsobí v advokácii od roku 2010 a je zapísaný v zozname Slovenskej aj Českej advokátskej komory. Pravidelne vystupuje v televízii JOJ v rubrike Právna poradňa a právne komentáre poskytuje aj pre televízie Markíza, TA3 a STVR. Jeho odborné články a vyjadrenia boli publikované v prestížnych médiách ako Forbes, Hospodárske noviny, Trend či portál Nehnuteľnosti.sk. Pod jeho vedením sa Ficek & Partners zaradila medzi významné advokátske kancelárie na Slovensku, známe vysokou odbornosťou a dôrazom na praktickú a zrozumiteľnú právnu pomoc.

Nezaplatená faktúra?
NEZAPLATENÁ FAKTÚRA? Máte nezaplatenú faktúru? Tu je postup, čo robiť, ak dlžník neplatí načas. 1️⃣ najskôr mu ...

Živnosť alebo s.r.o-čka v roku 2025? Dane a odvody #51
Živnosť vs. S.R.O.: Daňové a Odvodové Porovnanie 2025 Výber správnej formy podnikania – či už živnosť (fyzická osoba) alebo ...